see
leht on praegu tühi, tabula rasa, aga enam mitte. tagasiteed pole.
on laupäeva õhtu, mozart, saku, chesterfield. ma olen üksi ja tunne on hea.
laual on dos passose „manhattan transfer“, punane raamat. ma avasin taas uue pudeli välgumihkliga.
välgumihkel on hea, mingis mõttes on ta nagu magcyver: mitmeid funktsioone ja
alati positiivne lõpptulemus. tähelepanelikum lugeja saab tuua ka paralleele –
välk ja mihkel ehk siis Mihkel Välk või siis üldiselt keegi kärme inimene, kes
saab elus kõigega hakkama on välgumihkel, omadusõnana.
tuli põletab kuluheina, tuli teeb võimalikuks suitsetamise. mida teeksid suured
sigaretikompaniid kui poleks välgumihklit? lihtne vastus - nad leiutaksid
selle. aga see pole oluline
oluline on see et tänapäeva kunstnikel pole midagi originaalset öelda. käib
ikka seesama nämmutamine, vana nätsu närimine, mis on oma maitseomadused juba
ammu kaotanud, aga närima ju peab. küllap vist.
iseendaga rääkmine, veel enam, kirjalikult bloggeris, võiks liigitada
hullumeelsuse alla, aga armastuse avaldamine on igati ok. iseendaga rääkimine
on hullumeelsus, aga armastuse avaldamine on ju midagi muud? kas ikka on?
serenaad on igati ok. niikaua kui sa maksad pillimeestele.
hästi, olen päris pikalt teemast kõrvale kaldunud. elu on kõike seda, mida sa
ütled. nagu sa ütlesid, et igav, mõttetu, püha, mida veel?
ma küsin, et kes sa oled? sa ütled, et rekkamees, raamatupidaja,
klienditeenindaja. mina ütlen, et sa pole seda. ma annan sulle 500 miljonit
eurot ning sa ei ole enam see, kes sa olid. tippjuht pole enam tippjuht,
taksojuht pole enam taksojuht, liinitööline pole enam liinitööline. jäävad vaid
kirjanikud, luuletajad, heliloojad-muusikud, võib-olla ka näitlejad. miks? sest
nemad on nemad, teised on vaid halbadest variantidest valitud vähem halvad,
muud midagi.
kes me siis oleme? ema, isa, vanavanemad ei ütle sulle seda. tõenäoliselt nad
ei tea isegi, kes nad on. sa ise pead leidma selle, kes sa oled. see on
võib-olla elu suurim küsimus, sinu elu suurim küsimus ning mille vastus on
elulise tähtsusega, ent alahinnatud meie ühiskonnas. ühiskond vajab rohkem
rekkamehi, taksojuhte, raamatupidajaid, kuid mitte seda, mida sa tegelikult
oled. neil pole vaja, et sa oleksid see, mis sa tegelikult oled. seepärast meil
ongi raamatupidajad, liinitöölised, taksojuhid. ma ei väida, et neid ameteid
pole vaja, kuid õiglasema ühiskonna ja õiglasema sinu elu nimel, need küsimused
vajavad vastust.
taaskord ma kaldun teemast kõrvale.
sellised ilusad novellid, proosalood, on pettus. nad on kõik ilusti
läbimõeldud, algusest lõpuni, kujundid, loo tegelased, nende käik. loo
peategelase saatus on romaani esimesest lausest peale teada. kirjanik teab
seda, ta planeerib seda eelnevalt. lugejad aga võtavad sealt tsitaate ja siis
topivad feisbuuki seinale. aga samas, selle tõsiasjaga tuleb leppida, sest loo
moraal võib olla olulisem kui kogu minu eelneva lõigu mõte.
elusündmused inspireerivad kirjutama. on sinu võimuses luua elusündmusi, elada
elu sündmusterikkalt.
elu on üks konstante hirmude jada. üks hirm asendub teisega. kui sa tunned
hirmu, siis järelikult pole sa piisavalt suur, järelikult elad või teed miadgi
valesti.
sa pead olema võimeline kõndima läbi linna ihualasti, stiilselt, ilma
irvitamata et „näed-olen-naljamees-ja-teen-nalja“kuna see loob kattevarju, vaid
olema surmtõsine, loomupärane, ja siis sa lähed lillemüüja juurde ja palud
tasuta ühe kõige odavama lillekese, kuna sul jäi rahakott teksapükste taskusse
või küsid täpset kellaaega. vot siis, mu sõber, sa oled alistanud midagi suurt.
enamus seda ei suuda, mina ehk kaasa arvatud, kuid me kõik püüdleme selles
suunas terve elu.
ma küsin: mis on elu mõte?
taas ma kaldun teemast mööda.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar